W następnych modułach projektu „Czytam z klasą” towarzyszyły nam pingwiny z „Zaczarowanej zagrody” i dziewczynka o imieniu Karolcia. Realizacja kolejnych etapów to wspaniała droga do integracji zespołu klasowego. Podczas planowania pojawiają się ciekawe propozycje sposobu omawiania wybranej książki. Historia pingwinów na Antarktydzie zachęciła nas do wykonania makiety zagrody, wymyślania dalszych przygód Elegancika oraz zorganizowania „Lektury w pudełku”. Dużo śmiechu wywołała wizyta pingwina podczas balu karnawałowego. Analiza lektury pt. „Karolcia” polegała między innymi na stworzeniu Lapbooka i „Lektury na wieszaku.” Te nietypowe sposoby omawiania książek dają dzieciom możliwość wykazania się kreatywnością. W każdym module znajdowało się zadanie obowiązkowe związane z poznawaniem różnych zawodów. Dzieci miały okazję poznać pracę chemika i pielęgniarki oraz uczestniczyć w przeprowadzaniu doświadczeń chemicznych oraz poznawaniu tajników pierwszej pomocy przedmedycznej. Zakończony projekt dał nam dużo radości i zachęcił do sięgania po książki.